KALENDER

Wednesday, December 3, 2008

Chua Sooi Lek & Ketuanan Melayu

This is totally my personal opinion.For the sake of Malay peoples as well as Malaysian wholely.Gua baru pas baca Berita Harian/Hairan online.Gabungan Graduan Melayu Malaysia (GGMM),satu bdn NGO gua rasa buat laporan polis pasal kes yg gua kategorikan 'kononnya' Chua Soi Lek (CSL) mempertikaikan ketuanan Melayu di negara kita ini.Gua letak kononnya coz mlm smlm dia ckp org lain memutarbelitkan ucapan beliau.So,be fair,kita jgn la judge dulu whatever it is.Sbb gua dan wakil GGMM (100% yakin)xder pun dalam majlis tu.So be fair la.Well,GGMM nk take action against CSL sbb tak mintak maaf pasal hal tu dan nk saman org tu RM2juta.Err,what ground gua x tau,pasal blm jd lagi..Menarik minat gua nk tulis pasal benda ni.Buat gua fikir plak,dh xder keje kot diorg ni.GGMM pon gua x pnh dgr..hehe..Nk saman org tua tu kenapa?Pasal dia kuar statement tu,kita pun xtau lagi btl ke tidak.Mmg la langgar perlembagaan,tp lek ar dulu..Kecoh nk jd hero org melayu..Be a front man..cuba la concern bab lain yg lebih dahsyat lagi dari hal tu.Seorg CSL punya statement yg kita pon xtau hitam putih takkan berkudis.Yela,may be boleh timbulkan rusuhan kaum,but again still kita tak tahu betul atau salah.Byk lagi spt gua ckp td hal yg kita kene ambik port,lebih2 lagi hal org Melayu dan Islam.Gua malas nk bebel,penat je..huhu..Adios amigos.

No comments: