KALENDER

Tuesday, December 2, 2008

bulan 'senyum'


1 Disember:-Kira-kira jam 7.50 mlm aku keluar dari rumah sewa aku di Tmn Setapak Indah dgn member aku,Razif(Razip).Aku ngan Razip nk pergi ke Carrefour Wangsa Maju utk membeli sesuatu.Sblm masuk ke kereta,aku bagitau Razip,"Zip,ko nk tgk org tgh senyum?tgk bulan tu.."aku peratikan bulan dan bintang berkedudukan mcm org tgh senyum.."Tapi mcm org takde hidung,"terus aku masuk dlam kereta dan terus memandu tanpa memikirkan lebih lanjut ttg kejadian tu.Well,benda2 mcm tu biasanya mmg aku tak ambik port.Balik dari carrefour,singgah dulu restoren cengkih,dekat ngan umah aku.Faizal Asri (Peja) dan Azman (Man) dua2 member aku jugak tgh minum2 kat situ.Pastu bermulalah cerita si peja ttg kejadian bulan mlm ni.Dia kata siap msk berita.Bulan dipagari bintang.Kejadian yg aku tgk sblm tu.Man kata"P Ramlee dh tau benda2 ni sblm buat lagu".Pastu bermula la sesi santai borak2 kitorg berkisar topik tu dan lain2 hal..hmm..apa yg aku nk samapaikan di sini,ciptaan Tuhan mmg unik.Setiap apa yg berlaku mmg ada hikmahnya.Gmbar tu aku petik dari paper..tajuk pun bulan senyum..subhanallah..kdg2 kita lupa nk ucapkan sesuatu ttg kebesaran ciptaan Allah..Tp kalo ciptaan makhluk Allah (Perempuan la),kita yg laki2 ni begitu asyik memuji..hmmmm..pujian yg merosakkan iman kita..

No comments: