KALENDER

Monday, July 28, 2008

monday tought

Isnin, 28hb Julai-Monday blues!!Apa yang blues, gua taktau.pagi2 masuk opis, buat keje sesambil membaca berita2 yang berlaku diseluruh dunia..hmmm..gua agak semua bleh teka..the scripts are always the same.perang, bunuh, tembak, gaduh, fitnah dan mcm2..memang betul dunia ni menuju akhir zaman.cuma kita je taktau bila akan berlaku..soalan yg sama gua nk lontarkan, bersediakah kita?aku pun takut..tp hidup dan mati, syurga neraka, memang ada..manusia x pernah nk blaja dari kesilapan..yg kafir tu lantak la mcm tu, tetapi yg Muslim ni..ish..ish..takut gak gua..gua ni bkn la baik sgt..tp tu la..ntah mcm mana nk sedarkan manusia2 yg ada di muka bumi ni..terkenang kembali sirah Nabi Muhammad S.A.W, mcm mana baginda menyebarkan Islam dgn susah payah, sehingga kita dpt rasai sampai hari ini..ancaman bunuh, berperang..akhirnya berjaya juga..tapi, senang2 je umat Islam hari ni menguburkan kembali apa yg telah dibawa oleh baginda dgn susah payah..memang kejam..huh..dh la, gua malas nk berceramah, sekadar peringatan dan pandangan..adios..wassalam.

No comments: