KALENDER

Monday, July 21, 2008

masalah..problem..mcm mana ni?

gua punya tajuk masalah.apa itu masalah?mcm mana masalah tu blh wujud?kita mintak ke?atau masalah tu saja2 je dtg kat kite..masalah adalah satu perkara, hal, atau apa2 aje yg buatkan kita rasa tension, tertekan dan sebagainya..gua pun tgh bermasalah nk tulis definisi masalah ni.huhu..x bukak kamus, mcm pandai sgt..semua org ada masalah, setiap hari, sama ada besar atau kecik..matematik pun satu bentuk masalah..apa perlu kita buat utk menghadapi masalah?kita senyum masalah akan pergi?atau kita lupakan?atau kita fikirkan cara menghadapai masalah?klu masalah matematik bleh la fikirkan cara nk selesaikan masalah..atau tiru je kwn2..tp klu real problem mcm mana?cthnya, masalah rumahtangga.adakah kita perlu tiru rumahtangga kwn kita jugak??gua rasa tak..huhu..kita perlukan satu mekanism atau pendekatan mcm mana nk atasi masalah..gua yakin dan percaya, lu org pun mesti setuju bhw Tuhan wujudkan masalah dan problem utk kita sbg ujian..nk tgk mcm mana kite handle..ssabar ke tak, tahan ke tak..mana ada org xder masalah kat dunia ni..org gile je xder masalah..tu pun dia akan membuat masalah pada org lain..huhu..gua bkn apa, br je gua dgr masalah member2 gua..mcm2 beb..ada masalah nk kawen, masalah duit, masalah member, masalah pelajaran, masalah itu, masalah ini, masalah politik..huhu..menarik kan?gua ni pon ada masalah..mcm2 beb..tp xper, mcm2 cara nk settlekan masalah tu..yg penting share2 la ngan sesiapa kita percaya..masalah akan abes bile kita dah mati..no more problem..tp masalah gak klu amal x cukup..huhu..pikir2 la same2..

No comments: