KALENDER

Monday, June 30, 2008

malaysia hari ini

well..well..well..arini 30.6.2008, pukul 1545, hari isnin..monday blues..gua nk coretkan keadaan politik malaysia skang ni..gua tgk dh agak teruk dh ni..dh makin tak stabil.apa puncanya?byk sbb2 punca benda2 ni semua, nk huraikan satu2 pun x abes..berita mlm smlm agak mengejutkan aku..anwar ibrahim skali lagi di tuduh atas kesalahan meliwat.nauzubillah..tp masih lagi diperingkat siasatan polis.pengadu (mangsa) baru membuat laporan polis dan masih lagi dlm siasatan.anwar kini berada di kedutaan Turki (setelah puas aku membaca dari semua sumber media)..

well, bkn sesuatu yg baru dlm politik malaysia ataupun ke atas anwar sendiri..tahun 1998 telah berlaku sesuatu berita yg lebih mengejutkan ketika itu, berbanding skang..at the end of the day, anwar dibebaskan atas tuduhan liwat, tp bersalah atas tuduhan2 lain..gua ni dari dulu memang pro pembangkang..ni semua adalah agenda politik org2 tertentu..kalau nk tgk gaya la, mmg mengarut..well, kita tgk la sapa btl sapa salah..org yg salah mmg xkan lama..akan menderita juga akhirnya, klu tak kat dunia, kat akhirat kelak..berat tuduhan mcm ni..gua pun sesal la ngan keadaan skang..sungguh memalukan..dh xder harga diri ke org m'sia skang ni..taubat la, sblm mati..dh mati, tunggu je la hukuman Allah..

kalau la btl ni satu lagi konspirasi politik nk naya org, mmg tak layak idup kat dunia ni pada sapa2 yg lakukan..apa gila sgt ke ngan harta dan pangkat dunia?berbanding ngan pahala dan syurga Allah?mmg menyimpang btl dari konsep pemimpin yg diamalkan Islam..ish..ish..gua rasa geram btl la..

orait la, pada sapa2 yg bersalah tu, bwk2 la bertaubat..dlm kes ini, hanya Allah sahaja yg tahu..sesama Islam pulak tu..nauzubillahi min zalik..astaghfirullahal 'azim..

No comments: