KALENDER

Wednesday, August 27, 2008

P44-Permatang Pauh-sehari selepas menang..

Gua kat KL,mendengar berita P44,Permatang Pauh dari jauh.Apa sumber yg ada,gua layan je.Seperti post sblm ni,sumber gua,Harakahdaily,Malaysiakini,Tukartiub.blogspot.com,Berita Hairan on line (sket2 je).Well,hasil penantian gua smlm,puas hati.Memang puas.DSAI menang besar dgn majoriti lebih dprd 15000 undi.Lebih drpd undi DS Dr.Wan Azizah.Gua tak ulas pun lu org dh tau,even tak kuar sgt dlm berita.Isu liwat dan lain2 isu tiba2 jd senyap dan sunyi.Takpe la,depa nk berkabung.Yang bestnya, ada gak bunyi2 menteri bagi komen.."takpe la,bkn tambah kerusi kat parlimen pun,just ganti tempah Wan Azizah je"..gua tak pasti la menteri mana yg komen.Gua pun tak ingat,may be mimpi kot.Haha..Dah,skrg tak boleh mimpi2 lagi.Dh kena bangun,kena tunaikan segala janji2 yg ada.Rakyat bkn mintak MP ni bagi duit,bagi kesenangan,tak dapat la bro.Kesenangan kena la usaha sendiri.Rakyat nk jadi pemimpin yg tau urus tadbir negara,urus tadbir rakyat,kurangkan bebankan rakyat.Bkn MP yg nk penuhkan poket sendiri.Lala..Gua ceramah mcm org politik.hoho.Well,we need to change ourselves,reform our attitude and then we can reform our society,to be more responsible.Yeah!!!Hari ni gua suka hati...adios amigos..

No comments: