KALENDER

Friday, August 15, 2008

Alahai..dh dekat dh..

Gawat ni beb.By-election dh dekat, P44, Permatang Pauh.As usual, pantang ada isu sket, abes bising satu M'sia.Sapa lagi kalau tak media-media arus perdana yang ada ni.Well, korang tentu sedia maklum.Keadaan dah dekat ni macam2 la akan kuar.Nk gua perincikan satu2?Semua tak bleh la, yg mana gua sempat dengar dan tengok jela.Pertama isu UITM.Baru sat tadi baca berita hairan@harian online.Bdk2 UITM Permatang Pauh pulak dah buat perhimpunan (bkn demo ke?)membantah kenyataan MB Selangor.Aritu bdk2 UITM Shah Alam.Ntah brapa ribu, aku pun tak tahu. tp headline berita harian ni td kata 5000.Fuh, ramai tu..yeke sampai 5000?Ramai ke yg concern isu ni sampai kuar ramai mcm tu skali?gua pun student gak dulu, tp bkn uitm la.Hmmm,taktau la plak bdk2@student2 Melayu sekarang dh mengambil berat pasal isu kuota bumiputera ni.Gua bkn nk blame diorg, lantak la diorg klu ada sensitivi pd kaum Melayu (please la remember, jgn pasal Melayu je nk pegi membantah, pasal umat Islam ambil berat la sama), bgs la ada sifat macam tu.Jgn pulak hal Melayu je, fuh, bkn main lagi, tp bila bab2 Islam, pandang sebelah mata pun tak.Kena la ambik port sama.Org ajak pegi sembahyang, buat ibadah, pegi la.Dgr ceramah agama ke, apa ke, join sama.Pegi "perhimpunan (bkn demo)" boleh, jalan sejauh 2km boleh, imarah masjid pun boleh kot..??Well, keep on defend our own interest, but be honest.Jgn org sponsor minyak mkn br nk pegi..haha..Bkn apa, gua pun student kan, jd tahu la benda2 berlaku.Duit kureng, so ada org bagi, ambik jela..then join je apa yg "diorg" buat.Tu satu isu..

Another isu, sekarang ni berlangsung Muktamar PAS Kebangsaan kat Ipoh.Well, ntah betul ke tidak apa yg aku baca dalam berita harian pasal perjalanan muktamar tu.Well, aku tak sempat nk perincikan lagi.nk pi solat jumaat.Selamat mengundi pada rakyat Permatang Pauh.Berpegang teguh pada apa yg anda rasa benar!!

No comments: