KALENDER

Thursday, January 14, 2010

bila aku sampai ke sini..

aku dh bermukim kat sini dh masuk 2 bulan lebih.Dungun,satu daerah dlm Trg.Kira tgh2 antara KT dan Kemaman.2 jam drive dari Kuantan (bkt ktn) dan plus 1jam nk ke kg aku (lebih kurg ke KL je dr kg aku).Tp aku rasa lg dekat sbb byk trafik lite,tu yg makan masa 3jam tuh!apa yg ada di sini?

#aku leh bgtau sini daerah biasa2 jer,mcm tmpt lain2 gak.Tp tentu la ada something lain dari yg lain.jwpnnya adalah laut..walaupon semua tau yg byk tmpt ada laut,so xde apa2 yg special.bg yg selama ni dok kat hutan konkrit mcm aku (KL la,kalu Pekan hutan betul),tempat ni memang best.Mula2 gua sampai pun teruja.Gua rasa peace@aman je.Betul2 rilex.Gua nk describe pon x reti,tp bila dh ada di sini,lu org akan tau.Umah gua dekat ngan laut,pi balik keja lalu tepi pantai,syok abes.b

#bandar kat sini medium,sedang2 je.Tak besar,tak jam..tp kdg2 crowded gak,sbb jalan kecik,keta makin byk.kedai2 pon ok,byk..pasaraya?yg besar2 xder la..ada mydin kecik jer.nk giant ke hapa ke,ada kat kerteh (30 minit dari dungun)/kat KT ada byk gak (1jam).setakat ikan2 dan mknn laut,fresh2 la brader!

Gua hepi dan tenang di sini.tp pd saper2 yg xleh hidup tanpa hiburan (karaoke,nite klub dsg)gua nasihatkan lu cari la town lain..sini memang xder di tawarkan benda2 mcm tuh!adios..

1 comment:

Anonymous said...

nanti aku sampai sana..

tungguuuuuuu ~


- L -