KALENDER

Monday, January 25, 2010

bila aku sampai ke sini (3)

hoho..story kali ni sepatutnya gua coret jumaat lepas,tapi tak sempat.Lepas jumaat di Dungun,gua berkejar ke airport KT ambik isteri gua,baru balik kursus di KL.Rupanya isteri gua naik satu flight dgn team Selangor,yg baru je kalah dgn Terengganu Sabtu lepas.Ada la muka Syafiq Rahim,Safee Sali,Amri,K Devan dan lain2 lagi gua nmpk.
yg gua nk story bkn pasal tu.pasal sembahyang jumaat.jumaat lepas pada 22/01/2010,gua berkesempatan sembahyang jumaat kat Dungun ni.Baru dua kali dpt sembahyang jumaat kat sini.Minggu2 lain tak dapat pasal gua byk bergerak blk kg,maklum la jumaat kan cuti.Jumaat pertama gua smyg kat masjid sura.jumaat kedua di masjid lama kg sura.actually dekat2 je masjid ni.tapi gua heran apsal la ada dua masjid yg dekat2.lama2 baru gua perasan,satu masjid biru,satu lagi masjid hijau.haha..so,minggu lepas gua sembahyang di masjid hijau.gau terpegun beb!1st time gua tgk khatib tak baca teks @ takbaca khutbah.tapi dia memberi khutbah.mmg tak mengantuk la.siap ada elemen2 opponent la dlm khutbah(skrip biasa bg opposition)..hehe..terpegun lagi gua..sblm ni tak pernah dgr khutbah jumaat yg selantang itu.selama dok dalam masjid yg dikawal selia oleh majlis agama (kerajaan negeri)..tapi gua heran gak pasal trg ni negeri gelombang biru,still ada masjid yg masih hijau..haha..tapi kat kuantan ada sebuah masjid macam ni dekat batu 3.
Bagi gua,masjid2 ni tak payah la bagi dua..huhu..buat pecahbelah umat jer..tapi gua yakin,ni semua golongan ortodoks,yg biru dan hijau terlalu pekat mengalir.jd org mcm gua pon nk pegi masjid pon serba salah,kena buat giliran.haha..hrp2 golongan2 muda mcm gua ni,bab2 agama kita bersatu,tp kalu politik nak bergocoh,silakan..adios.

No comments: