KALENDER

Thursday, February 12, 2009

Telinga Aku Mendengar..

Huh..aku pasang telinga je bila ada org x puas hati ngan keadaan politik semasa.Si polan dan Si Polan member aku,dan mereka berdua bkn la dari penyokong mana2 parti politik,katanyalah.Tapi dari komen2 mereka ini,unsur2 x suka pada org2 dan pemimpin2 PAS (termasuk pembangkang)amatlah ketara.Katanya,tak suka politik,tetapi baur2 BN@UMNO aku rasa amat kuat sekali.Tak pyh la aku bgtau sapa mereka ini.Cuma,aku analisis dari perckpn mereka,yg kononnya TAK SUKA politik buat aku sighappp(menyirap)..hehe..One thing for sure,org@pemimpin PAS guna agama utk politik dan meletakkan politik lebih dari agama.Point diorg may be lain,tp ke arah mcm tu la..satu je aku faham masalah mereka2 ni semua,tak phm agama dan politik.Mungkin besar rasanya bila dh tamat Universiti Islam Antarabangsa (UIA) dlm bidang Undang2 Sivil..Mungkin dh hebat agaknya bila dh berjawatan besar pada org lain.Sampaikan Nik Aziz yg dh blaja agama lebih tinggi dari dia boleh diremeh2kan..

Point aku pada mereka2 yg berkata2 HEBAT blame org lain,tgk dulu sapa kita dan sapa dia:

1. Pelajaran kita tahap mana?Pelajaran dia tahap apa?
2. Sembahyang kita mcm mana?Bandingkan smyg dia yg x penah tinggalkan jemaah 5 waktu.
3. Ilmu kita setakat mana?Compare ilmu agama dia yg dh jauh lebih Hebat(bkn sekadar baca buku agama)
4. Sumber komen/komplen kita apa?Setakat berita harian/utusan/berita2 TV nasional?

Telinga aku mendengar rasa ketidakpuashatian mereka2 ini,so aku pon rasa takpuashati ngan komen2 mereka.Aku biarkan saja mereka berkata GAH,menyanggah tulisan2 org lain (blog dan sebagainya)bermuka2 pjgnya..HEBAT kwn2ku ini yg nk agama Islam teguh tanpa perpecahan,tapi suka blame org yg cuba bwkkan Islam naik spt PAS..MEMBANGUN BERSAMA ISLAM..Mungkin ilmu kita x cukup lagi sebelum berkata mengenai org lain.TAK MEMADAI BACA BUKU,TAK CUKUP SKALI SKALA DGR CERAMAH..TAK BERKAT KALAU SMYG PON FAIL LAGI..Ok adios..Aku x smyg lagi nih..:)

2 comments:

Ca3ngz said...

Hidup Pas!

Ulamak diatas pemimpin

Pemimpin dibawah ulamak

daLyaanoon said...

amacam kalo aku teka sipa dia?

dah besar sgt kot dpt title LLB...biasalah...

Media arus perdana dah mcm jadi panduan idup sepanjang zaman...

ah...pedulikan!
BULLSHIT!!!