KALENDER

Monday, May 12, 2008

mama...




Peace…assalamualaikum semua..aku nk k.i.v dulu story pasal undang2 m’sia..aku nk bawa topic sempena hari ibu..jeng…jeng..before that, selamat hari ibu pada mak aku..khadijah bte hassan..Al-fatihah buat arwah mak kandung aku, rokiah bte hassan yg telah lama kembali ke Rahmatullah…fyi, mak kandung aku dh lama meninggal dunia, sejak aku kecik lagi..tak la kecik sgt, sedang2 nakal, yg aku ingat sebelum aku sekolah lagi..pastu, abah aku kawen dgn adik arwah mak aku..pasal aku dan beberapa abang2 masih lg kecik waktu tu..

Nk story pasal hari ibu, last sabtu, member aku hantar mesej kat kwn2, pasal dia terserempak dgn satu keadaan yg agak derhaka..cerita dia mcm ni, ada seorg bdk perempuan, aku agak sekolah rendah pergi shopping ngan ibu dan ayahnya..pastu, dia minta ibunya membeli sehelai seluar slack paras lutut..diulang, bdk ni perempuan..mak dia tak kasi beli..korg tau apa si anak tu ckp, dgn nada yg agak kuat sampaikan member aku pon bleh dgr..”beli la mak, ayah dh bagi, bkn duit DIA pun…”

Well, itu la nilai moral@akhlak anak2 zaman skrg..mak sendiri pun tak hormat..agak2nya, apa mak dia akan buat??lempang?pukul?huh, aku rasa mak zaman skrg, nk jentik anak pun rasa sayang. Cikgu rotan anak pun dh pegi turun naik mahkamah.punya la sayang pada anak..tp anak2 yg tak tau nk balas jasa mak.bila mak dh tak ada, tgk la sendiri betapa susahnya mcm dalam rancangan “Bersamamu”. Selagi ada insan bernama mak, jangan la diabaikan..make her happy selalu, syurga la tempat org yg menyenangkan hati ibu..

Take care n peace..no war against your mother..SELAMAT HARI IBU…

No comments: