KALENDER

Friday, April 24, 2009

apa khabar org kampung?

apa khabar orang kampung
lama sudah tak berjumpa
kirim-kirimlah berita
lalala...(lupa lirik)


(lirik yg tulus dan segar,tanpa bahasa entah apa-apa macam sekarang)

Lagu Allahyarham Sudirman Haji Arshad,masih segar untuk kita nyanyikan walaupun untuk berkaraoke.Aduh,esk gua nak balik kg,sepupu kenduri kawen.Gua teringat kg halaman gua walaupun gua ni kiranya kerap la balik kg gua.Kg gua, Kampung Acheh, Pekan, Pahang.sebuah kg yg kecil je saiznya, penduduk pon x ramai.Hanya ada kira-kira 200 org (itu anggaran dulu,masa aku kecik2).Skrg ni aku rasa jumlahnya ada la lebih kurang.Kampung aku terletak di tepi jalan, dipanggil Jalan Pekan-Batu Balek, kira-kira 20km dari bandar Pekan.Kg aku juga sejajar/selari dgn Sg Phg.Gua teringat kat kg bkn apa,kesian mak ngan abah aku berdua je kat sana.Anak2 memang ramai,tp keje jauh2,mcm aku ni (padahal aku yg gatal nk keje kat KL ni).hmmm..Abah aku dh uzur,tak berapa sihat sejak kene stroke dlm bln 1 aritu.So ada la anak buah aku yg tgh tgu offer U dok sama,kira ok la.Sib baik laki2,bleh la jugak diharapkan..

Apa ntah khabar org kg aku..wait for me kayh?kah3..ada ke org tgu aku??BIG QUESTION to be answered..adios amigos

No comments: